Markward van der Mieden helpt als ondernemer en spreker bedrijven om goed te groeien voor meer positieve impact én winst.
Het succes van bedrijven wordt steeds meer bepaald door de mate waarin zij een positieve impact hebben in het leven van klanten, medewerkers en de maatschappij. Ondernemingen als Tony’s Chocolonely, TOMS en Tesla vormen de voorhoede van ondernemingen die aansluiten op die wens. Maar hoe bouw je een business die positieve impact én winst maakt?
Een ‘doe boek’. Om jouw bedrijf, of het bedrijf waarvoor je werkt te helpen transformeren. Voor iedereen die meer wil dan winstmaximalisatie. Van der Mieden is tekstueel handig door het bijvoorbeeld te hebben over ‘het gat in de maatschappij’, in plaats van het gat in de markt, over ‘purpositioning’, of over ‘marketing – merketing – meaning’ om de veranderende focus van een bedrijf weer te geven. Hij heeft daarbij nadrukkelijk oog voor échte verandering versus maar doen alsof met mooie slogans, het zogenaamde greenwashing. Hij sluit bovendien aan bij bekende hulpmiddelen, zoals het populaire Business Model Canvas met het Good Business Model Canvas. Als Van Edenaar ben ik ook blij met zijn vier V’s, waarin hij jou als mens meeneemt in jouw reis: Verlangen – Vertrouwen – Verzet – Vooruit. Een prima en praktisch boek, met een prima doel. Je kan er diagonaal doorheen, of redelijk vlot in zijn geheel en je laten helpen door de voorbeelden en hulpmiddelen die hij biedt.
Een themabijeenkomst over de boeken, door VEP NETWERK DEN HAAG, zit er even niet in. We bezinnen ons op een alternatief. Een uitnodiging zal tijdig worden toegestuurd.